Bakdag

Idag har jag bakat! I flera timmar i sträck, dock hann jag inte göra några lussebullar men det var väl lika bra, annars hade jag väl fortfarande stått och bakat nu och någon timme frammåt. Nej lussebullar får jag göra imorgon istället på förmiddagen innan jag åker hem till en kompis på adventsfika :)  eller fika, dom bjuder på gröt och glögg m.m. Ska bli jättemysigt!  Just nu sitter jag faktiskt och lyssnar på julmusik på SR bjällerklang :)

Iaf, det jag bakade idag var dom klassiska pepparkakorna, dock med köpt deg. Vart inte alls så speciellt gott. Sen prövade jag något nytt, nämligen kanelhjärtan och syrliga snöbollar. Resultat, kanelhjärtana vart supger goda medans dom syrliga snöbollarna inte riktigt föll i min smak. Nästa gång ska jag nog ha mindre kokos och lime, så man känner mer smak av den vita chokladen :)



Kommentarer
Postat av: Pernilla/Pillan

va kul att du också testat dessa! jag har bara testat snöbollarna hittills... tänkte göra hjärtana i helgen! trevligt att de var goda! gillade bollarna sådär.. är inget fan av vit choklad men kul med lite nytt!

2009-12-11 @ 13:31:01
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0