Julkalendern

Nu har ju julkalendern börjat och hållt på i två dagar. Missade första avsnittet som var igår men imorse hann jag se. Jag måste bara säga att jag inte alls tycker att julkalendrarna nu för tiden är så speciellt bra, dom saknar den där speciella känslan. Det handlar ju såklart alltid om tiden innan jul och runt jul, men allt känns så övermodernt nu för tiden. Liksom kolla på Sunes jul, mysteriet på greveholm m.m.  Dom ger en viss känsla och jag tror att det beror helt och hållet på ljuset och så. Tittar man på Sunes jul t.ex så är ju det inte så jätteklara bilder, inte så jättefärgglatt och inte världens bästa ljus eller skarpaste bild. Och det ger faktiskt en viss stämning. Dom på senare år har ingått med så mycket tekniska prylar och nyare tekniker, vilket jag inte alls tycker om! Julkalendrar ska göras på samma sätt som förr, dom skulle säkert varit dubbelt så bra då. Nu istället väljer jag att inte kolla på julkalendern i år, istället ska jag kolla på ett avsnitt av Mysteriet på greveholm, Dieselråttor och sjömansmöss och eventuellt Pelle svanslös varje dag.

Mamma berättade förra året tror jag att det var att när vi var små hade vi alltid köpt extra mkt gott och sånt som vi bunkrade upp med till första avsnittet av julkalendern och satt där och mös. Saknar nästan ibland att vara så liten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0